DACIA ROMANIAN DINING, sau cum să te simți ca la un restaurant deosebit din marile capitale boeme ale lumii deținătoare ale stelelor Michelin….
Săptămâna trecută am răspuns invitației unui prieten de a ne întâlni la Dacia Romanian Dining pentru a servi o cafea. Vă spun sincer că nu știam mare lucru despre acest restaurant. Am fost vădit surprins încă de cum am pășit pragul acestuia. O atmosfera care te face să te simți ca la Paris, într-un restaurant cu stele Michelin.
Această locație o puteți găsi pe strada Colonel Ion Buzoianu Nr. 9, lânga Casa de Cultura din Buzău.
Curios fiind din fire să aflu mai multe despre acest restaurant am reușit să obțin acest interviu cu femeia din spatele brandului de vis unde odata trecut pragul o să vă întoarceți cu sigurantă. Este de vorba despre doamna Ana Maria Leu Mircea, antreprenor, ”business woman”, mentor.
- De unde a venit ideea de a face un restaurant de lux in orașul Buzău, ținând cont că nu suntem încă la un nivel de dezvoltare așa de potent din punct de vedere financiar?
Călătorind mult alături de soţul meu, am avut împreună viziunea unui Restaurant al Viitorului, o emblemă turistică pentru Industria Horeca din România. Am găsit această oportunitate de a face un Start Up în Horeca cu potenţial de scalabilitate, care să facă o diferenţă în industria Horeca şi să aducă valoare folosind produsele tradiţionale româneşti şi produse din cooperativa Agricola Buzău.
- Cărui segment de oameni se adreseaza restaurantul Dacia Romanian Dining?
În Buzău există nişa oamenilor de afaceri, oamenilor politici şi freelancerilor care doresc să fie servisaţi superior faţă de restul concurenţei pe care noi ne-am dorit să o targhetăm aici, dar nu numai. Preţurile sunt medii şi premium, la noi găsiţi de exemplu un meniu de mic dejun la 20 de lei care conţine omletă, cafea, fresh sau specialitatea zilei, fel principal şi secundar la 20 de lei dar şi escalop de foie gras cu sfeclă roşie la 40 de lei, sau File de Calcan la gratar cu sos Meuniere la 65 de lei.
- Cu ce veniți diferit pe piața de profil deja saturată?
Diferenţa constă în folosirea într-o formă rafinată a produselor tradiţionale atestate de la colaboratorul nostru Carmangeria RoxAna, afacerea familiei, produse pe care le puteţi găsi în Tăiţeii cu Babic şi trufe, Tăiţeii cu tobă sau Burgerul cu pituşcă dar şi folosirea unor ingrediente de înaltă calitate, cum sunt cele Bio la mixul de făină pentru blatul de Pizza, ceaiuri şi vinuri organice, şi nu în ultimul rând produsele fără gluten şi lactoză pentru clienţi cu intoleranţe alimentare.
Totodată, mirosul de uleiuri esenţiale, muzica Budhha Bar, designul de interior unic, elegant şi inspirat din cultura românească fac ca experienţa clienţilor să fie într-un univers relaxant atunci când intră la noi. Toţi clienţii noştri beneficiază de parcare gratuită în inima oraşului, astfel încât să nu piardă timpul căutând un loc de parcare în apropiere.Dacia Romanian Dining este un restaurant boem al cărui prag musai să îl treci!
- Ce ne puteți spune despre simbolul restaurantului?
Atât eu cât şi soţul meu am fost inspiraţi de părinti să învăţăm această meserie de antreprenor dar şi să ne iubim şi respectăm tradiţiile, rădăcinile şi cultura neamului. Am vrut ca restaurantul să fie o esenţă culturală a gastronomiei româneşti şi ne-am inspirat din rădăcinile neamului dacic şi a comorilor dacice – Tezaurul “Cloşca cu puii de aur” găsită în dealurile de la Pietroasele. Amfora din logo–ul restaurantului este una dintre piesele renumite ale acestei comori naţionale.https://www.high-endrolex.com/5
- Ce poveste este în spatele imaginii restaurantului Dacia Romanian Dining ?
În spate este de fapt o împletire armonioasă între povestea noastră de iubire şi dorinţa de a crea un business împreună ca şi familie. Am fost inspiraţi şi de nunta noastră care a avut tematică regală şi tradiţională, şi ne-am dorit să folosim ingrediente sănătoase, organice, bio, tradiţionale în farfuriile clienţilor noştri.
Am decis să implementăm cunoştinţele dobândite la Academia de Business în cadrul căreia suntem Business Mentors într-un concept scalabil şi francizabil în România. Viziunea noastră este să atingem în 10 ani Stele Michelin România.
- Ce fel de mâncăruri se pot servi?
Paleta este variată – Mic dejun, specialitatea zilei, Business Lunch, cină dar şi evenimente pentru societăţi comerciale, onomastici şi botezuri restrânse. La noi puteţi găsi atât specialităţi din bucătăria tradiţională reinterpetată, cât şi dish-uri de fine dining sau chiar pizza, paste şi burgeri cu pituşcă, carne de babic sau cu fructe de mare.
- Cine a conceput aceste meniuri și cât s-a lucrat la ele?
Meniul este conceput în funcţie de valorile şi povestea restaurantului, fiind un rezultat al unei echipe de bucătari IKA Culinary Olimpics de la Stuttgard compusă din: Chef Florin Popa, Chef Arsene Ionuţ şi Chef Cristi Manta, alături de care suntem înscrişi la Şcoala de Bucătari Discipoli Escoffier România. Avem şi alt coleg proaspăt absolvent al Şcolii de bucătărie franţuzească pentru a pune în valoare cât mai bine ingredientele româneşti.
Suntem onoraţi ca şi restaurant să avem până în prezent 3 medalii: roşie, albastră şă verde la Institutul Culinar Disciples Escoffier, fiecare având o semnificaţie de recunoaştere pentru Bucătar cu experienţă şi studii, restaurant ce respectă principiile bibliei gastronomiei şi pentru colaborarea ,, les amis d’Escoffier ,, producători locali.
- Doriţi să vă extindeţi pe viitor şi în alte judeţe?
Obiectivul nostru, după cum spuneam, acesta a fost de la start up. Urmează Bucureşti după stabilizarea businessului pe Brakeven.
- Este restaurantul Dacia Romanian Dinig destinat oamenilor de afaceri care doresc un mediu intim unde iși pot incheia cu success o afacere?
Aşa a fost setat şi am fost foarte bucuroşi să vedem cum atât antreprenorii cât şi oamenii politici îşi găsesc liniştea în intimitatea restaurantului pentru întalnirile de care au nevoie.
- Cum se pot obține cardurile de membru și ce beneficii aduc, tinând cont că sunteți un pionier care deschide un drum nou in orașul nostru?
Clienţii care aleg să se înscrie în baza noastră de date şi depăşesc un prag de consum de 1000 de lei lunar, beneficiază de card de membru cu 5% discount şi prioritate la rezervările evenimentelor cu muzică live.
- În afară de partea sufleteasca, emoții și nervi, cât ați investit in acest business?
Businessul a început cu o investiţie de 200.000 Euro şi chiar dacă s-a deschis în pandemie, s-a bucurat de succes în plin sezon, atât timp cât măsurile au permis. Provocarea a fost să întreţinem clienţii în aer liber la temperaturi mici cu foc de tabără, blăniţe, vin fiert şi pături electrice.
Pentru următorul sezon pregătim evenimente tematice, muzică live şi noi colaborări în bucătărie, aşa că vă invităm să ţineti aproape de Dacia Romanian Dining.
Echipa Global Media nu a solicitat si nu a acceptat nicio forma de finantare din fonduri guvernamentale. Spatiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvaziva. Daca iti place ce facem, poti contribui si tu la sustinerea echipei Gobal Media si a presei libere.
Sustine Echipa Global Media
3 thoughts on “O atmosfera pariziana in orasul Buzau unde clientii pot descoperi o experienta culinara dusa la rang de arta.”